blog blog .

blog

ویلچر برقی

باید توجه داشته باشید که اجزای مختلفی در ساختار ویلچرهای برقی وجود دارند که از مهم ترین آنها می توان باطری و موتور الکتریکی، نشیمن گاه، پایه و چرخ ها، محل پاها و صفحه کنترلی را نام برد.

- باطری و موتور الکتریکی نیروی لازم برای حرکت ویلچر را تامین می کنند. معمولا در ساختار ویلچرهای برقی از باطری های 22، 24 و 27 آمپر ساعت استفاده می کنند. نوع 22 آمپر ساعتی به عنوان باطری استاندارد شناخته می شود. موتور الکتریکی ویلچر برقی، آلودگی صوتی ایجاد نمی کند و طول عمر بالایی دارد. این موتور، پتانسیل گشتاوری را افزایش می دهد.

- یکی دیگر از اجزای ویلچر برقی، نشیمن گاه است که از جنس های مختلفی ساخته می شود. صندلی هایی که از جنس ژل های فوم و هوا هستند، مانع از ایجاد زخم بستر می شوند. معمولا یک بالشت از جنس فوم در قسمت کمر وجود دارد.

- پایه ویلچر برقی محلی است که بخش های مختلفی مانند موتور، چرخ ها، باطری ها و بخش های الکترونیکی در آن قرار دارند.

- قسمت دیگری که در ویلچر برقی وجود دارد، محل قرارگیری پاها است. در بعضی از مدل های ویلچر برقی می توانید این بخش را جدا کنید یا اینکه بوسیله یک سامانه کنترلی، تنظیمات آن را به صورت دلخواه انجام دهید.

- علاوه بر مواردی که گفتیم ویلچر دارای یک بخش هدایتگر می باشد که وظیفه ی هدایت دستگاه را برعهده دارد. شما به کمک این بخش می توانید سرعت ویلچر را کنترل یا جهت آن را تعیین کنید. دسته فرمان و دکمه هایی جهت این کار وجود دارند. در برخی از مدل های ویلچر برقی، کنترل به صورت یکپارچه است در حالی که مدل هایی وجود دارند که کنترل دو قسمتی (جو استیک) دارند. تفاوت این دو در میزان قدرت و فضایی است که اشغال می کنند. یعنی قدرت و فضای اشغال شده توسط کنترل های یکپارچه نسبت به جو استیک کمتر است.

 

ویژگی های ویلچر برقی استاندارد

یک ویلچر برقی استاندارد، نشیمنگاه مناسبی دارد. به طوری که نشستن های طولانی مدت شما را آزار نمی دهد. هنگامی که به صورت مداوم بر روی ویلچر می نشینید، احساس راحتی خواهید داشت. علاوه بر این، می توانید به سادگی از ویلچر استفاده کنید و با کمترین نیرو، آن را کنترل نمایید.

 

ویژگی دیگر ویلچر برقی استاندارد به اندازه آن مربوط می شود. این ویلچر متناسب با نیاز شما طراحی شده است و می تواند وزن شما را تحمل کند. وزن ویلچر اهمیت زیادی دارد. ویلچرهای برقی نسبت به ویلچرهای معمولی سنگین تر هستند. موتور الکتریکی موجود در ساختار این ویلچر باعث شده است تا وزن بیشتری داشته باشند. در هنگام انتخاب ویلچر به این نکته توجه کنید. اگر می خواهید از ویلچر در سفر یا بیرون از منزل استفاده کنید، نباید وزن آن زیاد باشد. در غیر این صورت، جابجایی آن سخت خواهد بود.

 

یکی دیگر از ویژگی های ویلچر برقی استاندارد به شرایط اقلیمی محلی بازمی گردد که می خواهید از ویلچر برقی استفاده کنید. یعنی اگر در منطقه ای با آب و هوای گرم ساکن هستید و می خواهید از ویلچر استفاده نمایید، حتما به جنس الیاف نشیمنگاه و پشتی ویلچر دقت کنید تا ضد تعریق و آنتی باکتریال باشند. در غیر این صورت هنگام استفاده از ویلچر، عرق می کنید و اذیت می شوید. در مناطق مرطوب هم باید جنس اجزای ویلچر ضد زنگ باشد تا در اثر رطوبت دچار خوردگی نشوند.

یک ویلچر برقی استاندارد از مواد اولیه با کیفیت ساخته می شود. به همین علت ماندگاری بالایی دارد و شما می توانید به صورت مداوم و برای مدت طولانی از آن استفاده نمایید.
ویلچر برقی استاندارد از کجا بخریم؟

 

برای خرید یک ویلچر برقی استاندارد می توانید به فروشگاه مونوچیر مراجعه کنید. شاید بپرسید چرا مونوچیر؟ چون Mono chair یک برند معتبر و معروف است که در زمینه ساخت و فروش انواع ویلچر فعالیت می کند. محصولاتی که در این مجموعه تولید می شوند، کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارند. علاوه بر این، متناسب با ارگونومی بدن انسان طراحی شده اند. یعنی شما در هنگام استفاده از این محصولات دچار خستگی و ناراحتی نمی شوید. از ویژگی های دیگر فروشگاه مونوچیر می توان به تضمین اصالت کالا، 10 سال خدمات پس از فروش، مشاوره و ارسال رایگان محصولات اشاره کرد. شما می توانید با استفاده از مشاوره رایگان، اطلاعات کافی را در مورد محصولات مونوچیر به دست آورید و سپس با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید.

 

سخن پایانی

 

اگر در فکر خرید یک ویلچر برقی استاندارد هستید، علاوه بر راحتی، اندازه، وزن و شرایط اقلیمی به محدودیت های خود نیز توجه داشته باشید. چرا که امروزه مدل های مختلفی از ویلچر برقی تولید و روانه بازار می شوند. در برخی از آنها، چرخ های بزرگ ویلچر در قسمت عقب قرار دارند. این مدل ویلچر برقی دارای آرامش و ثبات زیادی می باشد. در مدل هایی که چرخ های بزرگ در قسمت جلوی ویلچر هستند، ویلچر پایدارتر است اما شعاع حرکتی کمتری دارد. این نوع ویلچر برای حرکت سریع در سطوح ناهموار مناسب نمی باشد. اگر می خواهید از ویلچر در منزل استفاده کنید، ویلچرهای برقی که چرخ های بزرگ آن ها در قسمت میانی قرار دارند، گزینه ی مناسبی هستند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۰۸:۴۵ توسط:admin موضوع: نظرات (0)